Zarabianie na aplikacjach mobilnych - jak zarabiać na aplikacjach?
Spis treści:
1. Jak zarabiać na aplikacjach mobilnych?
2. Ile zarabia się na reklamach w aplikacji?
3. Sposoby na zarabianie na aplikacjach mobilnych
4. Jak zarabiać na Google Play?
Użytkownicy telefonów komórkowych spędzają w aplikacjach mobilnych średnio kilka godzin dziennie. Firmy walczą o uwagę i czas miłośników aplikacji, tworząc i promując kolejne programy na telefon. Celem jest oczywiście wzrost przychodów przedsiębiorstw. Czy zarabianie na aplikacjach mobilnych jest możliwe? Jak zarabiać na aplikacjach mobilnych? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Jak zarabiać na aplikacjach mobilnych?
Użytkownicy telefonów komórkowych bardzo chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, które niosą dla nich jakąś wartość. Jedne programy lepiej wpisują się w potrzeby konkretnego użytkownika niż inne. Oznacza to, że mimo ogólnie dużego zainteresowania aplikacjami, nie każda będzie przynosiła satysfakcjonujące zyski. Więc jak zarabiać na Google Play lub AppStore? Tworzenie aplikacji mobilnej powinno być oparte o szczegółowo opracowaną strategię marketingową. Konkurencja jest tak duża, że konieczne są szerokie działania promocyjne, aby klient wiedział dokładnie jaką aplikację chce zainstalować w swoim telefonie.
Po opracowaniu strategii marketingowej i ustaleniu, w jaki sposób nowy program ma na siebie zarabiać, konieczne jest oszacowanie prognozowanych przychodów z działania aplikacji. A następnie zestawienie ich z kosztem stworzenia aplikacji mobilnej przez firmę programistyczną. W ramach oferowanych przez nas usług programistycznych tworzymy również aplikacje mobilne, a o koszcie takiego przedsięwzięcia pisaliśmy w artykule: Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej? Cena aplikacji mobilnej. W kosztach należy uwzględnić wprowadzenie aplikacji na rynek oraz wydatki na działania marketingowe, które sprawią, że aplikacja będzie chętnie pobierana przez użytkowników. Oczywiście takie zestawienie przychodów i kosztów będzie orientacyjne, natomiast pozwoli uświadomić sobie skalę projektu.
Nowe aplikacje, które są udostępniane w Google Play lub AppStore mają często jeden cel: wzrost przychodów firmy. Zależnie od przyjętej strategii marketingowej oraz branży mogą przynosić zyski pośrednio lub bezpośrednio. Czasem zdarza się, że aplikacja ma pełnić funkcję budowania zaufania, rozpoznawalności marki lub osiągać inne cele strategiczne – wówczas aplikacja pośrednio wpływa na wzrost przychodów w firmie. Nie każda aplikacja powstaje po to, by w niej sprzedawać bezpośrednio. Firmy decydują się na nie na przykład w celach marketingowych. Klienci sklepów mogą przez aplikację zbierać punkty lojalnościowe lub korzystać z promocji. W ten sposób działa na przykład aplikacja Rossmann, Żappka czy Lidl plus.
Ile zarabia się na reklamach w aplikacji?
Najpopularniejszym sposobem na zarabianie na aplikacjach jest dodanie reklam. Nie jest to jednak najbardziej dochodowa opcja. Stawki zazwyczaj są bardzo niskie, bo za 1000 wyświetleń sięgają kilku złotych. Żeby zarobić na reklamach, aplikacja musi być więc bardzo popularna. Dodatkowo, aby środki za reklamy mogły być wypłacone twórcy aplikacji, na koncie musi uzbierać się kwota minimum 100 dolarów lub równowartość tej kwoty w lokalnej walucie.
Istnieje kilka form reklam, które mogą wyświetlać się w aplikacji. Reklama w formie banneru wyświetla się na dole lub górze strony, przekazując komunikat marketingowy. Inną formą jest reklama pełnoekranowa – w formie grafiki lub krótkiego filmiku video. Zwłaszcza w tej formie zarabiania trzeba szczególnie pamiętać, że najważniejszy jest użytkownik, i to dla zaspokojenia jego potrzeb powstała aplikacja. Należy dbać o pozyskiwanie nowych użytkowników, ale również nieustannie pamiętać o budowaniu zaangażowania obecnych.
Sposoby na zarabianie na aplikacjach mobilnych
Aplikacje mobilne tworzone przez firmy powinny na siebie zarabiać. Choć najpopularniejszym sposobem są reklamy, to użytkownicy bardzo cenią sobie możliwość korzystania z płatnych wersji, niezawierających reklam. Rozwiązaniem jest udostępnienie aplikacji w wersji darmowej z reklamami oraz płatną wersję niezawierającą reklam. Zależnie od przyjętego modelu, może to być jednorazowa opłata lub subskrypcyjna np. comiesięczna. Klienci uwielbiają mieć wybór i dzięki takiemu zabiegowi sami mogą podjąć decyzję.
Podobnym modelem zarabiania na aplikacji jest przekazanie użytkownikom darmowej, podstawowej wersji programu. Jeżeli chcą korzystać z rozszerzonej o dodatkowe, bardziej zaawansowane funkcje muszą opłacić subskrypcję. Kolejnym, podobnym rozwiązaniem jest oferowanie darmowego okresu próbnego. W tym czasie użytkownicy mogą przetestować czy właśnie takiej aplikacji szukali i czy są w stanie za nią zapłacić.
Oczywiście sama aplikacja również może być miejscem dokonywania zakupów przez klientów. Ma wówczas za zadanie pełnić funkcję sklepu internetowego. Rozwiązanie to sprawdza się w platformach e-commerce. Jeżeli aplikacja ma być mobilnym odwzorowaniem strony internetowej, polecamy aplikację PWA, która jest tańszą opcją w stosunku do klasycznych aplikacji natywnych – więcej na temat oferowanych przez nas aplikacji mobilnych znajdziesz tutaj.
Jak zarabiać na Google Play?
Udostępniając aplikację mobilną, można wybrać, czy będzie do pobrania za darmo, czy za opłatą. Pobranie aplikacji może kosztować od kilku do nawet kilkuset złotych. Trzeba jednak poważnie przemyśleć marketing, aby użytkownicy chcieli pobrać płatną aplikację. Należy uwzględnić najważniejsze funkcje oraz podkreślić korzyści dla użytkownika z korzystania z aplikacji. Taki jednorazowy koszt dostępu do aplikacji sprawia, że twórcy mają środki, aby ją dalej udoskonalać oraz rozbudowywać. Udostępniając aplikację za opłatą, należy pamiętać, że Google Play i AppStore pobierają prowizję od sprzedaży, której wysokość zależy od ustalonej wartości aplikacji mobinej.
Masz pytanie? Potrzebujesz wstępnej wyceny?
Nie bój się pytać. Jestem po to, aby Ci pomóc i doradzić najlepsze rozwiązanie.