Zadzwoń do nas
+48 530 088 176

System zarządzania klientami oraz firmą CRM

Zjedź niżej
System CRM - Pixlab.pl
System CRM - Pixlab.pl

Zastanawiasz się, co to jest system CRM? Do czego służy oraz w jakich firmach ma zastosowanie? W poniższym artykule pomożemy Ci poznać odpowiedzi na powyższe pytania oraz wybrać odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Co to jest system CRM?

Systemy CRM (Customer Relationship Management)służą przede wszystkim do zarządzania relacjami z klientem. Mają one zastosowanie do pozyskiwania nowych partnerów oraz obsługi obecnych kontrahentów.

Zbieranie wszystkich informacji o kliencie (w tym dotychczasowej korespondencji, wymienionych dokumentach) oraz przechowywanie ich w ustrukturyzowanej formie w systemie CRM pomoże zwiększyć efektywność zarówno bieżącej sprzedaży, w ramach już nawiązanych relacji biznesowych, jak i przekształcania potencjalnych klientów w realne zamówienia.
Informacje trzymane są w jednym miejscu, co sprzyja usprawnieniu komunikacji między pracownikami (np. w przypadku zastępstwa albo po odejściu dotychczasowego opiekuna klienta) oraz kontrolowaniu naszych kontaktów z kupującymi. Posiadamy wiedzę o ostatnim kontakcie z daną osobą lub firmą, a także historię zawartych transakcji, dzięki czemu możemy zautomatyzować i przyspieszyć procesy w naszym biznesie.

Co to jest system CRM? - Pixlab.pl
CRM dla firm - Pixlab.pl

CRM dla firm

Jak zostało wspomniane powyżej, istotną cechą systemu CRM jest zbieranie i przechowywanie danych o kliencie oraz interakcjach pomiędzy pracownikami, a klientami. Takie dane mogą pomóc w pracy analitycznej - możemy w łatwy sposób przyporządkować przedsiębiorstwa do danej kategorii, segmentu i dzięki temu precyzyjniej odpowiadać na ich potrzeby, co przekłada się na zwiększenie szans sprzedaży. System CRM może ułatwić również analizowanie efektywności pracowników w pozyskiwaniu nowych partnerów.

CRM sprawdzi się także w organizacjach, które niekoniecznie koncentrują się bezpośrednio na sprzedaży. Na rynku znajdziemy wiele przykładów CRM dla firm z branży logistycznej i przedsiębiorstw zajmujących się transportem. W takich przypadkach system CRM pomoże w realizacji zleceń/zamówień poprzez zarządzanie wymianą informacji z kontrahentem. Nasze systemy CRM można zintegrować z programami księgowym czy ERP, dzięki czemu możemy mieć w jednym miejscu informacje o stanie magazynowym oraz istotnych dokumentach, np. fakturach czy przyjęciach towaru.

CRM dla małej firmy

Każda firma ma swoje specyficzne potrzeby i przed wdrożeniem jakiegokolwiek oprogramowania, należy najpierw przeanalizować wymagania i zastanowić się, jakie cele chcemy osiągnąć, wdrażając dane rozwiązanie. CRM dla małej firmy przyda się zwłaszcza, jeśli mamy problemy z usystematyzowaniem informacji o naszych klientach, wiedzę o poszczególnych kontrahentach mają pojedynczy pracownicy i nie są one nigdzie przechowywane (np. ustalenia po spotkaniach biznesowych) albo są zapisane w wielu różnych miejscach. System CRM pomoże nam opanować chaos informacyjny oraz uodporni na ewentualną rotację wśród personelu.

System CRM dla małej firmy sprawdzi się również w sytuacji, kiedy nie mamy uporządkowanego procesu sprzedaży albo zdajemy sobie sprawę, że mógłby on być lepszy. CRM ułatwi wypracowanie stałego schematu postępowania, a następnie zastosowania go w codziennej pracy. Pozwoli także ujednolicić dane w naszej firmie oraz pomoże w odnalezieniu słabych punktów czy przestrzeni na rozwój.

Jeśli zarządzamy małą organizacją, to dobrym rozwiązaniem może być skupienie się na wdrożeniu systemu CRM i późniejsze rozwijanie go, aby mógł częściowo spełniać funkcje charakterystyczne dla systemu ERP. Wraz z rozwojem technologii i oprogramowania takie rozwiązania są coraz częściej spotykane w firmach z różnych branż.

CRM dla małej firmy - Pixlab.pl
Systemy CRM – jaki wybrać? - Pixlab.pl

Systemy CRM – jaki wybrać?

Bardzo często pomocne przy wyborze odpowiedniego oprogramowania jest spojrzenie osoby z zewnątrz, która będzie miała świeże podejście i będzie mogła przeanalizować problemy z nieco szerszej perspektywy.

Często najlepszym rozwiązaniem jest CRM szyty na miarę potrzeb – dedykowany. Pozwala on oszczędzić czas/ koszty pracy przedsiębiorstwa dzięki zmniejszeniu nakładu pracy pracowników poprzez automatyzacje procesów.


Jeśli masz wątpliwości - skontaktuj się z nami, postaramy się pomóc i podpowiedzieć odpowiednie rozwiązanie.

Najnowsze realizacje

Oprogramowanie tworzone na zamówienie pozwala na optymalizację procesów wewnątrzfirmowych jak i pomiędzy kontrahentami. Tworząc system dedykowany od podstaw jesteśmy w stanie uwzględnić 100% potrzeb i celów biznesowych Twojej firmy.

Zobacz wszystkie realizacje Zobacz wszystkie realizacje

Firmy, które korzystają z naszych rozwiązań

Masz pytanie? Potrzebujesz wstępnej wyceny?

Nie bój się pytać. Jestem po to, aby Ci pomóc i doradzić najlepsze rozwiązanie.
newsletter

Bądźmy w kontakcie!

Masz pytanie lub chcesz porozmawiać o projekcie?
Pixlab Sp. z o.o.
ul. Kosynierów 120/A16, 84-230 Rumia