Zadzwoń do nas
+48 530 088 176

Systemy ERP, CRM, Logistyczne, Produkcyjne, Ticketowe, Dedykowane

Wiemy, jak długo buduje się w firmie procesy oraz jak ciężko wprowadza się zmiany.

Dlatego, nie zmieniamy dobrze funkcjonujących obszarów, starając się podpowiedzieć idee działania tam, gdzie widzimy zablokowany potencjał.
Jaki system potrzebujesz?
Systemy ERP, CRM, Logistyczne, Produkcyjne, Ticketowe, Dedykowane
Systemy CRM - Pixlab.pl

Jakiego systemu tak naprawdę potrzebuję?

Bardzo często spotykamy się ze stwierdzeniem, że potrzebny jest prosty system który będzie automatyzował, tylko jeden lub dwa procesy w firmie. Najczęściej takie stwierdzenie wynika z chęci szybkiego ugaszenia pożaru.

Dużym problemem okazuje się jednak brak analizy, jakie będą efekty naszych działań w innych obszarach oraz jaki jest powód powstania problemu. Trzymając się analogi: czy mamy pewność że gasząc pożar w dziale serwisu, nie spowoduje zalania działu obsługi klienta lub czy na pewno chcemy jest gasić olej poprzez polanie go wodą...

Przeprowadzenie analizy pozwoli określić realną przyczynę oraz zoptymalizować działania na całej długości procesu jaki automatyzujemy. Warto więc poznać systemy, które w różnym stopniu wpłyną na model biznesowy naszej organizacji - może się okazać, że nie jest potrzebny System CRM, ale Panel Opisowy do oferowanych produktów.

Systemy CRM

Customer relationship management to chyba najbardziej podstawowe narzędzie firmy w obszarze dbania o utrzymanie relacji z danym klientem oraz automatyzacji procesów związanych ze sprzedażą pod danego klienta. W rozwoju każdej firmy przychodzi taki dzień, gdy uruchomiony zostaje system pełniący rolę jednego miejsca, w którym pracownicy znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące klientów. System CRM może być prostym narzędziem gdzie odnotowywana będzie sprzedaż lub po prostu baza kontrahentów, ale może też zostać rozbudowany o funkcje systemu marketing automation czy systemu księgowego.

Na początku projektu musimy sobie odpowiedzieć na pytanie jaki jest cel wdrożenia systemu CRM w Twojej firmie. W jaki sposób chcesz obsłużyć klienta i co jest najważniejszą cechą danego typu klienta. Następnie możemy zastanowić się jakimi działaniami możemy ten cel osiągnąć, aby finalnie zdecydować, które funkcje systemu mają być dostępne w pierwszej kolejności, a które pozostawiamy do uruchomienia w przyszłości. Takie podejście pozwala w bardzo krótkim czasie wyeliminować wąskie gardła oraz w ciągu kilku tygodni zapoznać się pracownikom i przyzwyczaić klientów do nowych standardów obsługi.

Systemy CRM - Pixlab.pl
Systemy ERP - Pixlab.pl

Systemy ERP

Systemy klasy ERP to w skrócie programy magazynowo - księgowe. Ich zadaniem jest kontrola stanów, cen oraz automatyzacja dokumentów wejściowych i wyjściowych. System ERP odpowiedzialny jest również za wystawianie dokumentów wewnętrznych i zewnętrznych.

Projektując strukturę i moduły systemu ERP rozpoczynamy budowanie fundamentu większości innych działań optymalizacyjnych. To na podstawie danych z ERPa zarządza się np. takimi obszarami jak dostępność i cena produktów na sklepie internetowym. Z dobrze przygotowanych i wdrożonych systemów ERP korzystać będą praktycznie wszystkie działy Twojej firmy.

Proponowane przez nas rozwiązania uwzględniające np. wahania kursów walut czy estymacje zapotrzebowania na kolejne okresy mogą być wdrażane etapowo. Zgodnie z potrzebami i priorytetami firmy. Większości Klientów aplikacje ERP kojarzą się z wielkimi molochami, których wdrożenie trwa miesiące lub lata, a firma wdrożeniowa traktowana jest prawie jak etatowy pracownik Twojej organizacji z własnym gabinetem. Ile kosztuje system ERP wdrożony w ten sposób nie muszę chyba dopowiadać. Jeżeli takie podejście jest dla Ciebie OK, nie ma w tym nic złego. Warto jednak znać alternatywę, w postaci sprawnego - modułowego wdrożenia, gdzie procesy które obowiązują w firmie są automatyzowane, a nie wywracane do góry nogami.

Systemy opisowe i katalogi produktów (PIM)

Jednym z najczęstszych pytań jakie zadajemy rozpoczynając prace nad sklepem internetowym jest: skąd będą opisy produktów i specyfikacje. To w końcu na podstawie opisu produktów kliencie dokonują emocjonalnych zakupów. Podczas, gdy po drugiej stronie występuje część logiczna w postaci jednoznaczniej specyfikacji technicznej produktów.

Mamy w portfolio systemy opisowe CMS (content management system), które na podstawie specyfikacji potrafią wygenerować opis produktu dla wielu indeksów - z uwzględnieniem różnych wariantów kolorystycznych czy wielkościowych. Dla przykładu możemy przyjąć laptopa, gdzie często różnica pomiędzy poszczególnymi modelami to ilość pamięci ram, wielkość dysku, kolor lub rozmiar wyświetlacza. Opisanie każdego z wariantów byłoby bardzo czasochłonne. Dlatego tworzymy opisy w oparciu o wartości w specyfikacji, tak aby zachować indywidualne cechy każdego wariantu, przy możliwie zautomatyzowanym opisie danej serii produktu.

Oczywiście system opisowy może być wyposażony w API do komunikacji z innymi ogniwami firmy - sklepem internetowy, stacjonarnym, portalem aukcyjnym czy platformami marketplace. Przy tego typu przedsięwzięciach bardzo często tworzone są również warianty językowe opisów, tak aby nie zamykać sobie możliwości ekspansji na zagraniczne rynki.

Systemy CRM - Pixlab.pl
Systemy CRM - Pixlab.pl

Systemy logistyczne, produkcyjne oraz HR

Bardzo często te 3 rodzaje systemów występują razem, chociaż ich powstanie jest najczęściej liniowe. Systemy dedykowane dla produkcji najogólniej mówiąc składają się z 3 etapów:

  • etap wstępny
  • etap pracy
  • etap kończący

W etapie wstępnym pobierane są informacje i materiały niezbędne do określenia jaki produkt ma być efektem finalnym. Na tym etapie następuje najczęściej przypisanie pracownika oraz narzędzia niezbędnego do wykonania zadania oraz następuje planowanie zapotrzebowanie na materiały (material requirements planning).

W etapie pracy odnotowywany jest jej czas oraz dane pomocnicze i niezbędne informacje do realizacji dalszej ścieżki procesu produkcji. Wiemy więc, ile czasu pracowała maszyna oraz kto ją w tym czasie obsługiwał. Dodatkowo możemy zbierać informacje opcjonalne jak to czy powstały odpady produkcyjne do ewentualnego recyklingu i w jakiej ilości.

W etapie kończącym realizowane są zadania związane z QC (kontrola jakości) oraz dalszą logistyką produktu. Wytworzone zasoby mogą zostać spakowane i przygotowane do wysyłki, podczas gdy oprogramowanie z wykorzystaniem technologii API zamówi firmę spedycyjną do transportu wyrobów.

Przy tego typu systemach można zaplanować całą realizację zamówień w widoczny sposób wpłynie na efektywność całej firmy - obniżenie kosztów i oszczędność czasu.

Na tym przykładzie widać, jak wiele wspólnego mają wspomniane w nagłówku systemy. Poprzez nieduże rozbudowy można w całości zautomatyzować firmę np. o system urlopowy, czy system kontroli posiadanych badań i uprawnień (skoro posiadamy listę pracowników możemy łatwo zająć się również higieną pracy). Takie rozwiązanie idealnie domyka całą część produkcyjną, gdzie brygadzista ma informacje niezbędne do przypisania zadań pracownikowi - wie który pracownik jest do jego dyspozycji, na której zmianie będzie oraz czy aktualnie nie jest na urlopie. Mamy również dostępne o każdej porze raporty dotyczące zaopatrzenia pracowników w narzędzia, pozwolenia i badania.

Z kolei część logistyczna pozwala na podstawie obecnego tempa prac, przewidzieć zapotrzebowanie na materiały produkcyjne czy narzędzia w przyszłości. Przy utworzeniu odpowiedniej ścieżki, system może nie tylko przewidzieć zapotrzebowanie, ale również złożyć zamówienie do dostawcy. System logistyczny sprawdzi się również na drugim końcu procesu, gdzie w zależności od prędkości wytwarzania zadba o transport przygotowanych produktów lub zaplanuje plan sprzedaży dla handlowców.

Systemy zarządzania siecią (punktami) sprzedaży

Przy tym typie systemu pamiętamy o bardzo szerokim zakresie zarządzania, które jest podstawowym wyzwaniem. W przypadku wielu punktów, wielu pracowników, różnych zmian pracy - oprogramowanie może weryfikować czy Twój punkt został otwarty o czasie, czy użytkownik zalogowany w systemie odpowiada grafikowi. W systemach tego typu szczególną uwagę zwracamy na aspekty związane z bezpieczeństwem - stosujemy podwójne uwierzytelnianie poprzez SMS lub logowanie poprzez VPN - tak aby zabezpieczyć się przez nieautoryzowanym dostępem.

W przypadku zarządzania wieloma punktami sprzedaży ułatwiamy komunikację pomiędzy nimi. W ramach zamkniętego systemu lub aplikacji mobilnej można przygotować chat lub bazę wiedzy, do której wszyscy członkowie organizacji mają wgląd i mogą zasięgnąć pomocy, bez naruszania kwestii bezpieczeństwa.

Zagadnienie zarzadzania siecią wśród współpracujących z nami firm bardzo często łączy system ERP z e-commerce oraz obsługą klienta. Skonstruowane w ten sposób rozwiązanie umożliwia zaproponowanie użytkownikom kanału sprzedaży lub komunikacji o nazwie omnichanel. Przy takiej konstrukcji oferty w e-commerce oraz w punkcie stacjonarnym są jednolite. Obsługiwanie odbiorów zamówień lub przyjmowanie reklamacji jeszcze prostsze, a zadowolenie klienta z jakości otrzymanych usług jeszcze większe. Jako przykład podałem sieć sprzedaży produktów - ale może to być również sieć sprzedaży kantorów, usług serwisowych lub udzielania informacji w urzędach lub przedsiębiorstwach. Możliwe jest również połączenie punktów obsługi w systemie ticketowym.

Systemy zarządzania siecią (punktami) sprzedaży - Pixlab.pl
Systemy ticketowe (panele zgłoszeniowe) - Pixlab.pl

Systemy ticketowe (panele zgłoszeniowe)

Zanim przystępujesz do realizacji procesów, całość zaczyna się najczęściej w systemie ticketowym, gdzie klienci zgłaszają problem, potrzebę, zamówienie lub pytanie. Często w przedsiębiorstwie występuję adres email, na który należy kierować wszystkie sprawy administracyjne. W dużej mierze można ten proces zautomatyzować oraz podnieść jego jakość. Wystarczy do tego program zgłoszeniowy, gdzie klient lub użytkownik wewnętrzny zgłosi swoją sprawę. Dział obsługi klienta przypisze ją do odpowiedniego obszaru organizacji lub pracownika i nada mu priorytet.

W ten sposób zgłaszający będzie w stanie śledzić status zgłoszonej sprawy, a ticket wraz z podróżą przez działy będzie zbierał dodatkowe dane analityczne - do pracy nad dalszymi usprawnieniami. Jest to idealne rozwiązanie, które pozwoli szybko zdiagnozować wąskie gardła w przepływie informacji oraz realnie przyjrzeć się obłożeniu poszczególnych działów i osób poprzez pryzmat ich wykorzystania w stosunku do zarządzania procesami.

Takie podejście umożliwia sprawną optymalizację procesów poprzez kolejne prace wdrożeniowe. Jeżeli wiadomo że najwięcej czasu schodzi w danym dziale, to warto się pochylić nad problemami z jakim się dane środowisko zmaga. Może się okazać, że wyeliminowanie (lub dodanie) drobnego elementu do obiegu informacji, realnie wpłynie na jakość obsługi klienta. Co ważne, programy tego typu można w łatwy sposób rozwijać wraz ze wzrostem wielkości Twojej firmy, a wdrażanie poszczególnych etapów i złożoności może być rozciągnięte w czasie.

Podsumowując systemy dedykowane

Naszą przewagą nad konkurencją jest podejście i sposób wdrożenia. Jeżeli jesteś w stanie opowiedzieć nam o tym jak wyglądają procesy w Twojej firmie lub masz project managera (product ownera), który będzie zbierał komunikację wewnątrzfirmową i sprawnie komunikował się podczas dewelopmentu i wdrożenia aplikacji, to masz szansę zaoszczędzić wiele czasu i środków. Niezależnie od tego czy jesteś zainteresowany tematyką systemów ERP, e-commerce, obsługą klienta, sprzedażą usług, czy obsłużeniem procesów zarządzania produkcją możemy podzielić się z Tobą doświadczeniami jakie zebraliśmy przez lata, tak abyś nie eksperymentował na swojej firmie, tylko mógł skorzystać ze sprawdzonej wiedzy i sprawdzonych rozwiązań w swoim przedsiębiorstwie.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji, gdzie poprowadzimy Cię przez proces poszukania rozwiązań, które często są szybkie do wdrożenia i w krótkim czasie przyniosą wymierne korzyści dla Twojej firmy.

Najnowsze realizacje

Oprogramowanie tworzone na zamówienie pozwala na optymalizację procesów wewnątrzfirmowych jak i pomiędzy kontrahentami. Tworząc system dedykowany od podstaw jesteśmy w stanie uwzględnić 100% potrzeb i celów biznesowych Twojej firmy.

Zobacz wszystkie realizacje Zobacz wszystkie realizacje

Firmy, które korzystają z naszych rozwiązań

Masz pytanie? Potrzebujesz wstępnej wyceny?

Nie bój się pytać. Jestem po to, aby Ci pomóc i doradzić najlepsze rozwiązanie.
newsletter

Bądźmy w kontakcie!

Masz pytanie lub chcesz porozmawiać o projekcie?
Pixlab Sp. z o.o.
ul. Kosynierów 120/A16, 84-230 Rumia