Zadzwoń do nas
+48 530 088 176

Platforma marketplace

Produkt jest skierowany do ludzi, którzy mają doświadczenie zarówno w sprzedaży internetowej jak i w internetowych zakupach. Będzie on idealny dla firm, które chcą budować wartość łącząc sprzedających z kupującymi, dbając o jakość obsługi obu stron. Rekomendujemy skorzystanie z bezpłatnej konsultacji, podczas której ustalimy czy targetem jest wielu małych dostawców czy kilka dużych podmiotów, tak aby przygotowane zostały odpowiednie interfejsy umożliwiające wprowadzanie produktów i dystrybucję zamówień.
Zjedź niżej
Platforma marketplace - Pixlab.pl
Platforma marketplace - Pixlab.pl

Czy platforma marketplace, to dla Ciebie dobry wybór?

  • Ten typ platformy sprzedażowej jest dla ludzi, którzy wierzą, że usługa połączenia sprzedających z kupującymi wraz z zapewnieniem odpowiedniej jakości obsługi, promocji oraz ruchu na platformie, pozwoli czerpać korzyści płynące ze sklepu internetowego, bez prowadzenia sprzedaży własnej - nie wchodząc w obszar stanów magazynowych oraz marżowości poszczególnych produktów.
  • Skupiamy się na ludziach, którzy wiedzą że platforma marketplace to najbardziej złożony model sprzedaży w internecie, w którym najbardziej liczy się łatwy i przejrzysty proces.
  • Obiecuję że to co przygotujemy, pozwoli Ci dostarczyć kupującym wartość dodaną w postaci bezpieczeństwa, nadzoru nad procesem. Sprzedający natomiast zyskają miejsce do łatwego zwielokrotnienia wolumenu sprzedaży.
Czy platforma marketplace, to dla Ciebie dobry wybór?
Co otrzymujesz w standardzie?

Co otrzymujesz w standardzie?

  • Makieta funkcjonalna
    Po przejrzeniu branżowych rozwiązań oraz stron konkurencji, przygotujemy makietę przedstawiającą ścieżkę, po której będzie poruszał się klient - zarówno kupujący, jak i sprzedający. Przedstawimy różne warianty procesu zakupu, zakończone podziękowaniem za udaną transakcję.
  • Projekt graficzny desktop + mobile
    Na podstawie makiet funkcjonalnych, przygotujemy dedykowany projekt graficzny. Dedykowany projekt oznacza, że platforma będzie czerpać z najlepszych wzorców wielu platform. Naszym zdaniem błędem jest bazowanie na ogólnodostępnych i powtarzalnych szablonach internetowych - zwłaszcza chcesz zaoferować coś więcej niż konkurencja. Projekt do akceptacji otrzymasz w 2 wersjach - mobilnej oraz desktopowej.
  • Zakodowanie projektu RWD
    Zaakceptowany przez Ciebie projekt graficzny trafi do kodera, który zadba o jego poprawne wyświetlanie na każdym ekranie - zarówno monitora jak i smartfona. Dodane zostaną również nienachalne animacje, tak aby całość platformy prezentowała się lekko i dynamicznie.
  • Instalacja panelu CMS
    Równolegle do prac koderskich prowadzona będzie budowa panelu administracyjnego CMS umożliwiającego zarządzanie produktami, zamówieniami, treściami oraz materiałami multimedialnymi - zdjęciami, filmami, grafikami. Każdą platformę e-commerce przygotowujemy tak, aby zarządzanie nią mogło się odbywać bez zaawansowanej wiedzy technicznej.
  • Dedykowane moduły w CMS
    Ponieważ platforma marketplace będzie posiadała dedykowany projekt oraz uzgodnione dedykowane funkcjonalności, przygotujemy w panelu narzędzia umożliwiające pełne zarządzanie systemem. Będziesz mógł zarządzać specyfikacją i opisem produktów, kosztami dostawy oraz wariantami płatności. Edytować treści, drzewo kategorii czy stopkę. Dedykowane moduły w panelu CMS powstaną we współpracy z Tobą, tak aby na bieżąco dostosowywać je do potrzeb związanych z Twoim sposobem sprzedaży i nawykami klientów w Twojej branży.
  • Dedykowane funkcje dla merchantów
    W zależności od Twojego targetu przygotujemy moduły i funkcje umożliwiające automatyczny import dużych ilości danych produktowych lub interfejsy do ręcznego dodawania produktów dla mniejszych dostawców. Możemy oczywiście połączyć oba warianty jeżeli taka będzie Twoja decyzja biznesowa.
  • Oprogramowanie serwisu i koszyka
    Do zakodowanego projektu graficznego podpięte zostaną dane pochodzące z panelu administracyjnego. To na tym etapie następuje automatyzacja procesu zakupu. Wprowadzana jest logika pozwalająca ograniczyć wysyłki gabarytowe do paczkomatów. Tworzone są konta klientów wraz z adresami wysyłkowymi oraz wprowadzana pełna logika dostępności, stanów i cen produktów. Całość jest zawsze oprogramowana z uwzględnieniem standardów bezpieczeństwa oraz niezawodności - co pozwali stabilnie działać platformie przez kolejne lata.
  • Systemy cache'ujące
    Wprowadzimy w pełni przejrzyste dla użytkowników systemy cache'ujące - tak aby platforma marketplace mogła działać pod dużym natężeniem ruchu bez uszczerbku na szybkości wczytywania oraz bez nadmiernego obciążania serwera.
  • Utworzenie wersji testowej
    Przedostatnim etapem prac jest uruchomienie wersji testowej marketplace'u. Zostanie on udostępniony jedynie Tobie. To na tym etapie należy wprowadzić docelowe produkty, stany i ceny. Utworzyć opisy i specyfikacje, które zostaną pokazane klientom. Jest to również ostatni dzwonek na poprawki przed publikacją platformy.
  • Uruchomienie wersji produkcyjnej
    Finalizacja projektu polega na przeniesieniu platformy marketplace na docelowy serwer oraz skonfigurowaniu domeny, tak aby strona wyświetlała się pod docelowym adresem www. Dodatkowo na tym etapie sprawdzamy czy zrealizowane zostały wszystkie elementy z naszej checklisty.

Jakie masz dodatkowe możliwości?

  • Integracja z systemem ERP
    Gdy dysponujesz już systemem magazynowo-księgowym, najlepszą formą automatyzacji platformy jest integracja z systemem ERP. Dodatkowo system ERP może pełnić funkcję huba, dystrybuującego informacje do różnych kanałów sprzedaży oraz zbierającego dane o napływających zamówieniach. Dodatkowo automatyczne wystawianie i wysyłka faktur znacząco wpłynie na jakość obsługi Twoich klientów.
  • Panel produktowy / opisowy (PIM)
    Planując sprzedaż produktów, które mogą występować u wielu dostawców, warto ustandaryzować ich opisy i specyfikacje. Odpowiednio przygotowany Panel opisowy, pozwoli mapować wiele ofert do jednego produktu, a następnie umożliwić wybór dostawcy już z poziomu karty produktu. Model ten stosuje zarówno Allegro jak i Amazon.
  • Integracja z Allegro
    Kolejnym punktem na drodze do automatyzacji może być połączenie się z Allegro oraz zasilenie portalu danymi z marketplace. Jeżeli ten proces przebiega poprawnie, uruchamiane są mechanizmy aktualizacyjne - których zadaniem jest dbanie o maksymalnie szybkie odwzorowanie oferty na Allegro.
  • Integracja z Baselinker
    Podobnie do Allegro, kolejnym punktem na drodze do automatyzacji może być połączenie się z Baselinkerem oraz zasilenie aplikacji danymi z marketplace. 
  • Projekt logo oraz branding
    Duża część naszych Klientów nie wie, że logo lub branding można zarówno przygotować od podstaw jak i odświeżyć. Jeżeli więc masz wieloletnią firmę i wiesz że logotyp lub branding trąci myszką, ale jesteś przywiązany emocjonalnie do obecnego wizerunku, proponujemy jego odświeżenie. Wykorzystamy obecne materiały jako główną inspirację, ale dodamy współczesne wykonanie oraz nowoczesne akcenty - nawet CocaCola zmieniała się przez lata. Jeżeli jednak nie masz jeszcze barw firmowych, przygotujemy pakiet identyfikacji wizualnej, tak aby logo było jednoznacznie kojarzone z Twoją firmą.
  • Wersja ciemna / jasna (dark / light mode)
    Osoby wrażliwe na intensywne światło ekranów coraz częściej domagają się, aby strony internetowe w standardzie uruchamiały się zgodnie z ich ustawieniami systemowymi w wersji jasnej lub ciemnej. Jest to szczególnie wskazane jeżeli chcesz żeby użytkownicy spędzali na platformie jak najwięcej czasu - muszą mieć do tego komfortowe warunki. Przygotowaliśmy więc funkcjonalność, która sprawdzi aktualne ustawienia przeglądarki i dobierze odpowiednią wersję strony. Strona zapamięta również ustawienia, które zostały dokonane ręcznie przez użytkownika - może on w dowolnym momencie postanowić korzystać z odmiennej wersji strony.
  • Marketing Automation
    Gdy sprzedać idzie dobrze i zastanawiasz się jak ją bardziej podkręcić, proponujemy Ci skorzystać z systemów automatyzacji marketingu. Możemy zarówno zintegrować platformę z wybranym przez Ciebie rynkowym rozwiązaniem lub omówić jak chciałbyś aby wyglądała ścieżka automatycznej komunikacji marketingowej z klientem oraz powiązać ją bezpośrednio z platformą.
  • WCAG 2.0 / 2.1 - Strona dostosowana
    Zadbamy osób z niepełnosprawnościami. W takim przypadku zarówno projekt strony jak i oferowane funkcje wyświetlania treści zostaną przygotowane tak, aby spełnić wytyczne jakie są rekomendowane np. dla instytucji publicznych. W związku z tym będziesz mieć pewność, że żadna osoba odwiedzająca portal nie poczuje się pominięta lub wykluczona.
  • Wersje językowe
    Jeżeli planujesz ekspansję na inne rynki lub wiesz, że spora część Twoich klientów może wymagać komunikacji w językach obcych, przygotujemy stronę pod wielojęzykowość. Każdy element strony będzie dostępny do przetłumaczenia i publikacji w dowolnej wersji językowej. Jeżeli nie masz pewności co do swoich umiejętności językowych, możemy zlecić przetłumaczenie strony do biura tłumaczeń. Koszt tłumaczeń oraz ich wprowadzanie do panelu zostanie wyceniony na podstawie treści w języku polskim.
  • Wersje walutowe
    Jeżeli planujesz ekspansje na inne rynki i planujesz prowadzenie sprzedaży wg różnych polityk cenowych możemy przygotować dla Ciebie pełen mechanizm przeliczania i zaokrąglania cen - tak abyś mógł zaproponować odpowiednie progi cenowe zależnie od walut różnych państw.
  • Integracja ze spedytorem
    W zależności od specyfiki sprzedawanych produktów lub usług, przygotujemy integracje z wybranymi spedytorami. Wysyłki kurierskie możemy wprowadzić zarówno na froncie sklepu internetowego, jak i w panelu administracyjnym agencji reklamowej, która musi zadbać o wysyłkę przygotowanych materiałów eventowych jak roll-upy lub badge.
  • Integracja z operatorem płatności
    Płatności online, stały się standardem. Podłączenie wybranego przez Ciebie dostawcy płatności nie będzie więc żadnym problemem. Od Ciebie jednak zależeć będzie wybór dostawcy. Jak wiadomo każdy ma swojego ulubionego dostawcę płatności, a jak wiadomo liczy się nie tylko niska prowizja za transakcje, ale również interfejs bramki płatniczej i ofertowane w niej opcje - BLIK, ApplePay, GooglePay, Płatność kartą, Przelew online, czy Raty.
  • API komunikacyjne dwukierunkowe
    Ostatnim elementem zamykającym projekt jest wystawienie interfejsów do komunikacji z dostawcami, tak aby obieg zamówień na platformie był w pełni automatyczny, a złożone zamówienia jak najszybciej trafiały do dostawcy u którego nastąpił zakup. API może zostać zawsze rozbudowane o funkcje, które w przyszłości umożliwią np. komunikację mailową sprzedającego z kupującym lub inne warianty zarządzania ofertą / sprzedażą.

Jakie masz dodatkowe możliwości?
Jak wygląda checklista uruchomienia projektu?

Jak wygląda checklista uruchomienia projektu?

  • Sprawdzamy podstawowe elementy pod SEO (np. Title oraz Description).
  • Sprawdzamy czy platforma posiada czytelny Favicon, który wyróżni się pośród wielu otwartych zakładek.
  • Sprawdzamy PageSpeed platformy, aby upewnić się że będzie błyskawicznie dostępny dla użytkowników.
  • Sprawdzamy czy zainstalowany został certyfikat SLL (czy strona jest zabezpieczona i dostępna poprzez HTTPS).
  • Uruchamiamy cykliczne generowanie sitemapy platforma, która znacząco ułatwia i przyspiesza indeksowanie strony przez wyszukiwarkę Google.
  • Podpinamy platformę do naszego konta Google Searach Console, aby na bieżąco śledzić postęp prawidłowego indeksowania strony przez wyszukiwarkę.
  • Do platformy dodajemy kody śledzące Google Analytics, aby w pierwszych dniach weryfikować poprawność ruchu na stronie.
  • Uruchamiamy na platformie aplikację HotJar, aby w pierwszych dniach obserwować czy użytkownicy nie napotykają na problemy techniczne.
  • Dla newralgicznych projektów narażonych na ataki hakerskie, dodatkowo zabezpieczamy PhpMyAdmin oraz tworzymy dodatkowe zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem do panelu CMS.
  • Sprawdzamy mechanizmy odpowiedzialne za wprowadzanie nowych dostawców. Weryfikujemy ścieżkę dodawania nowych produktów i ich weryfikacji przez publikacja na platformie.
  • Sprawdzamy poprawność działania koszyka oraz konta klient - czy wiadomości transakcyjne są poprawnie wysyłane oraz czy trafiają na docelowy adres mailowy.
  • Przeprowadzamy sprawdzenie kategorii i produktów - jeżeli jakiś element strony nie został uzupełniony, damy CI znać aby jak najszybciej uzupełnić braki.

Jaki jest czas oraz koszt realizacji?

Średni czas realizacji platformy marketplace wynosi około 6 miesięcy.
Najkrótszy czas realizacji wyniósł 3 miesiące.

Średni koszt realizacji platformy marketplace wynosi około 120 000 zł netto.
Najniższy koszt realizacji wyniósł 30 000 zł netto.

Pamiętaj, że powyższe wartości są przykładowe i w Twoim projekcie mogą się różnić. Zawsze możesz samodzielnie oszacować koszt realizacji projektu (z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i funkcjonalności) poprzez konfigurator lub umówić się na 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, który przygotuje precyzyjną ofertę.

Jaki jest czas oraz koszt realizacji?

Najnowsze realizacje

Oprogramowanie tworzone na zamówienie pozwala na optymalizację procesów wewnątrzfirmowych jak i pomiędzy kontrahentami. Tworząc system dedykowany od podstaw jesteśmy w stanie uwzględnić 100% potrzeb i celów biznesowych Twojej firmy.

Zobacz wszystkie realizacje Zobacz wszystkie realizacje

Firmy, które korzystają z naszych rozwiązań

Umów konsultację w sprawie platformy marketplace

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami w celu przeprowadzenia bezpłatnej konsultacji.

Bądźmy w kontakcie!

Masz pytanie lub chcesz porozmawiać o projekcie?
Pixlab Sp. z o.o.
ul. Kosynierów 120/A16, 84-230 Rumia

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.