1. Jak powinno wyglądać idealne zadanie dla działu IT?
2. Jak tworzyć zadania IT?
3. Podstawowe błędy przy tworzeniu zadań dla IT
4. Błędy w zadaniach IT
5. Czym są zadania IT?
Jak powinno wyglądać idealne zadanie dla działu IT?
Idealne zadanie dla działu IT powinno być dobrze zdefiniowane i przedstawione w sposób jasny i zrozumiały, tak aby osoba odpowiedzialna za jego wykonanie wiedziała, co dokładnie jest od niej oczekiwane. Zadanie powinno też być odpowiednio zpriorytoryzowane i zaplanowane w czasie, tak aby można było je wykonać w sposób sprawny i efektywny.
Jak tworzyć zadania IT?
Dodaj screen do zadania. Na screenie powinien być widoczny adres url pod którym się znajdujesz oraz zaznaczony element którego task dotyczy
Dodaj niezbędne linki. Jeżeli elementem zaznaczonym na screenie zarządza się z panelu, w zadaniu powinny znaleźć się również linki do panelu czy edycji danego elementu. Pamiętaj, aby dodać również link, który jest widoczny na screenie, aby nie trzeba było go ręcznie przepisywać.
Opis zgłoszenia powinien być podzielony na 2 części. W pierwszej części opisz jak jest aktualnie. W drugiej części opisz jak chcesz, aby było po realizacji zgłoszenia.
Staraj się tworzyć możliwie drobne zadania. Wyeliminuje to niepotrzebny chaos w komentarzach dotyczących zadania.
Podstawowe błędy przy tworzeniu zadań dla IT
Nie powołuj się w zadaniu na rozmowę telefoniczną, bez podsumowania ustaleń jakie z niej wyniknęły. Przy odsuniętej w czasie realizacji zgłoszenia (np. po 2-4 tygodniach), rozmówcy po obu stronach nie będę pamiętali co zostało omówione oraz jakie są ustalenia. Można więc założyć, że etap omawiania rozmów i ustaleń trzeba będzie powtórzyć co wpłynie na czas realizacji zgłoszenia.
Nie powołuj się w zadaniu na inne zadanie, które było realizowane kilka tygodni czy miesięcy temu. Każde nowe zadanie musi zawierać wszystkie aktualne wytyczne, aby realizujący nie spędzał czasu na analizowaniu historii zgłoszeń. Czas przeglądania archiwum może znacząco wpłynąć na koszt i czas realizacji zadania.
Unikaj ciągnących się zadań. Jeżeli główne założenia zadania zostały zrealizowane, należy je zamknąć. Wszystkie zmiany, rozbudowy oraz modyfikacje powinny być tworzone w ramach nowych zadań. Wpłynie to na czytelność zgłoszenia, co przyspieszy jego realizację.
Unikaj prowadzenia zadań przez wiele osób równocześnie. Za założone zgłoszenie powinna odpowiadać osoba, która je założyła. Rozmowy wewnętrzne, które trzeba przeprowadzić, należy robić przed założeniem zadania, a nie w jego komentarzach.
Błędy w zadaniach IT
Nie edytuj już założonych zgłoszeń. W przypadku wyedytowana zgłoszenia daj wyraźnie znać, że treść zadania uległa zmianie. W innym przypadku osoba realizująca zgłoszenie, może nie zauważyć iż doszły dodatkowe warunki lub zmiany.
Nie mieszaj wątków w zadaniu. Zadania powinno dotyczyć możliwie niewielkiego obszaru. Jeżeli w ramach zadania modyfikowany jest jeden element, to dla drugiej modyfikacji - nawet podobnej - powinien powstać osobn task.
Rozbijaj wielopunktowe zadania. Jeżeli tworzone przez Ciebie zadanie ma wiele punktów, upewnij się czy koniecznie muszą one być razem. Jeżeli jakieś etapu następują po sobie zakładaj kolejne zadania po realizacji wcześniejszych.
Nie dodawaj zadań z prośbą o integrację z innym podmiotem, bez opisu. Każda integracja musi zawierać informację, jak całość ma działać oraz jaki efekt finalny chcesz osiągnąć. Często okazuje się, że z dziesiątek możliwości, potrzebna jest tylko jedna funkcjonalność.
Czym są zadania IT?
Zadania IT (ang. IT tasks) to zadania związane z obsługą i utrzymaniem sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz zapewnieniem sprawnego funkcjonowania sieci i systemów informatycznych w danej organizacji. Mogą to być na przykład aktualizacja oprogramowania, konserwacja sprzętu, rozwiązywanie problemów z siecią lub zabezpieczenie systemu przed wirusami i innymi zagrożeniami. Zadania IT są istotne dla każdej organizacji, ponieważ pozwalają na sprawne wykonywanie codziennych zadań i zapewniają bezpieczeństwo danych.
Masz pytanie? Potrzebujesz wstępnej wyceny?
Nie bój się pytać. Jestem po to, aby Ci pomóc i doradzić najlepsze rozwiązanie.