Zadzwoń do nas
+48 530 088 176

Pomysł na sklep internetowy, jaki sklep otworzyć?

Nasze usługi Wróć do Know-How

Sprzedaż internetowa cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Wynika to z wygody takiej formy robienia zakupów, szerokiego wyboru produktów oraz często niższych cen oferowanych przez sklepy online. Licząc możliwe do osiągnięcia zyski, wiele osób decyduje się na biznes internetowy. Jaki sklep internetowy otworzyć, aby cieszył się zainteresowaniem? W artykule znajdziesz pomysły na sklep internetowy oraz podpowiedzi jak rozwinąć własny sklep internetowy.

Jak znaleźć dobry pomysł na sklep internetowy?

Jaki sklep internetowy otworzyć? Zastanawiając się nad założeniem sklepu internetowego, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcesz sprzedawać. Łatwiej rozwija się sklep online, w którym właściciel sklepu jest pasjonatem obsługiwanej branży. Założenie sklepu internetowego wiąże się z wyszukiwaniem nowych produktów oraz częstymi rozmowami z producentami i dystrybutorami, a nawet klientami. Podsumowując: jaki sklep otworzyć? Według nas własny biznes warto oprzeć na osobistych zainteresowaniach.

Dobry pomysł na sklep internetowy można znaleźć... podglądając konkurencję! Choć mogłoby się wydawać, że nie warto wchodzić do konkurencyjnej branży, to jednak skoro są sklepy internetowe z danym asortymentem, to znaczy, że są też klienci. Chcąc założyć sklep internetowy w branży, w której istnieje już konkurencja, najlepiej od początku zaplanować handel internetowy w taki sposób, aby wyróżnić się na jej tle i przyciągnąć klientów do własnego sklepu internetowego.

Sklep internetowy może być też całkowicie innowacyjny, oferujący produkty, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Chcąc znaleźć takie pomysły, najlepiej przeglądać zagraniczne media społecznościowe lub platformy sprzedażowe działające na zagranicznych rynkach. Świetnym rozwiązaniem są również podróże, dzięki którym poznasz przedmioty ułatwiające lub uprzyjemniające życie w innych krajach oraz produkty oferowane tam w sklepach internetowych.

Jak znaleźć dobry pomysł na sklep internetowy? - Pixlab.pl
Przykładowe pomysły na sklep internetowy - Pixlab.pl

Przykładowe pomysły na sklep internetowy

Jeżeli nadal nie wiesz jaki sklep internetowy otworzyć, to przedstawiamy kilka pomysłów na sklep internetowy zgodnych z obecnie panującymi trendami w sprzedaży internetowej. Przedstawione typy produktów są bardzo uniwersalne, dlatego mogą być sprzedawane również w sklepach stacjonarnych.

Rękodzieło

Pojawia się coraz więcej sklepów internetowych opartych o produkty wykonane samodzielnie. To ciekawy pomysł na sklep internetowy na przykład dla mam, które mogą połączyć sprzedaż rękodzieła z opieką nad pociechami. Pomysłów na internetowy biznes związany z rękodziełem jest bardzo dużo. Zależnie od osobistych zainteresowań i umiejętności można wykonywać i sprzedawać m.in. świece sojowe, produkty robione na drutach czy ciekawą biżuterię. Rękodzieło jest chętnie kupowane ze względu na wysoką jakość półproduktów, chęć wspierania polskich producentów oraz możliwość posiadania unikalnego produktu, który z łatwością dopasujesz do klienta.

Różne pomysły na sklep internetowy z rękodziełem można weryfikować przez platformy aukcyjne lub serwisy ogłoszeniowe. W Polsce najpopularniejsze platformy aukcyjne to Allegro lub OLX, natomiast zagraniczna platforma poświęcona sprzedaży rękodzieła to Etsy. Więcej informacji na temat sprzedaży na tego typu platformach znajdziesz w naszym wpisie: https://pixlab.pl/czy-warto-korzystac-z-marketplace-wady-i-zalety.

Zestawy prezentowe

Kolejnym pomysłem na dochodową sprzedaż internetową są zestawy prezentowe na różne okazje. Z takich gotowych rozwiązań chętnie skorzystają zapracowane i zabiegane osoby, które nie mają czasu samodzielnie przygotować prezentu. Jak taki sklep internetowy założyć? Kluczowe jest znalezienie niszy na kategorie produktów, a nawet sposób pakowania. Klienci twojego sklepu internetowego mogą podjąć decyzję o zakupie na przykład ze względu na znalezienie w twoim sklepie internetowym typu produktów, których nie ma konkurencja, ale też ekologiczne pakowanie produktów.

Sprzedaż produktów cyfrowych

Coraz więcej sklepów internetowych oferuje produkty cyfrowe. Czasem jako uzupełnienie oferty produktów fizycznych i zdobycie nowych klientów, czasem jako samodzielny pomysł na sprzedaż internetową.

Czym są produkty cyfrowe? Może to być kurs online, płatne e-booki, ale też grafiki lub fotografie. Stworzenie produktów cyfrowych nie wymaga regularnych nakładów finansowych, ponieważ raz stworzony produkt można sprzedawać w nieskończonych ilościach. Chcąc zyskać zaufanie potencjalnych klientów, konieczne jest oferowanie dobrych jakościowo produktów, które będą odpowiadały na oczekiwania i potrzeby klientów.

Sprzedaż produktów fizycznych

Wciąż ogromną popularnością cieszą się sklepy internetowe z produktami codziennego użytku, takimi jak zabawki edukacyjne czy sklep specjalistyczny, np. sklep zoologiczny. Należy jednak pamiętać, że sprzedając produkty, które oferuje też konkurencja, konieczne jest wyróżnienie się na jej tle. Czym można się wyróżnić? Bardzo ważne w sklepie internetowym jest stawianie na pomocną i przyjazną obsługę klienta, ale także szybką dostawę produktów. Sukces sprzedażowy może zapewnić także dbanie o środowisko poprzez pakowanie paczek w biodegradowalne opakowania.

Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym?

Gdy założenie sklepu internetowego masz już sobą, to czas na rozwój i wzrost sprzedaży w swojej firmie. Konieczne jest rozpoczęcie od podstaw w świecie sklepów internetowych, takich jak szybka dostawa, darmowy zwrot czy profesjonalna obsługa klienta. Sklepy internetowe powinny oferować maksymalnie dużo metod dostaw (co najmniej kurier oraz automaty paczkowe) oraz płatności (obok szybkich płatności oraz płatności za pobraniem klienci chętnie korzystają z zakupów na raty lub płatności do 30 dni). Jak dodatkowo zwiększyć szansę na sukces sklepu internetowego?

Blog firmowy

Jaki sklep internetowy potrzebuje swojego bloga? Każdy! Większość sklepów internetowych prowadzi bloga sklepowego na temat produktów oferowanych do sprzedaży. Dlaczego? Po pierwsze sklep internetowy buduje w ten sposób pozycję eksperta w oczach klienta. Teksty mogą dotyczyć porównania produktów, metod ich wykorzystania, a nawet być ogólnym źródłem wiedzy z zakresu danej branży. Ponadto pisanie branżowego bloga pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony, co ułatwia potencjalnym klientom znalezienie sklepu internetowego w wyszukiwarce.

Social media

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest obecnie kluczem do sukcesu sklepów internetowych i jednym z najlepszych typów reklamy. Oprócz pokazywania produktów, pozwalają poznać klientów oraz nawiązać z nimi relacje.

Marketing internetowy

Płatne działania promocyjne sklepu internetowego również są niezbędne, aby osiągać satysfakcjonujące obroty i przewagę konkurencyjną. W ramach płatnego marketingu najlepiej rozpocząć od uruchomienia reklam w Google oraz równocześnie stosować współprace z twórcami internetowymi, dzięki którym można wypromować nawet nową markę.

Sprzedaż wielokanałowa

Na etapie decydowania się na konkretne oprogramowanie sklepu internetowego warto poznać jego możliwości integrowania się z różnymi kanałami sprzedażowymi. Poza sklepem internetowym ten sam asortyment można oferować na platformach typu marketplace, co pozwala dotrzeć do nowych odbiorców oraz zwiększyć sprzedaż. Więcej na temat porównania sprzedaży sklepu internetowego i platform marketplace znajdziesz w tym wpisie: https://pixlab.pl/marketplace-czy-wlasny-ecommerce-co-wybrac-na-poczatek

Sprzedaż wielokanałowa to także rozszerzenie działalności sklepu internetowego o sklep stacjonarny, co pozytywnie wpłynie na wizerunek, zwiększy sprzedaż i zbuduje zaufanie klientów.

Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym? - Pixlab.pl

Jaki sklep internetowy ma szanse na powodzenie? W branży e-commerce ma szansę obronić się każdy pomysł na sklep internetowy. Dużo ważniejsza jest regularna praca nad jego rozwojem poprzez stałe poszerzanie asortymentu, wysoką jakość obsługi klienta, przemyślany marketing internetowy oraz nadążanie za trendami zarówno w branży dotyczącej sprzedawanych produktów, jak i całej branży e-commerce.

Masz pytanie? Potrzebujesz wstępnej wyceny?

Nie bój się pytać. Jestem po to, aby Ci pomóc i doradzić najlepsze rozwiązanie.
newsletter

Bądźmy w kontakcie!

Masz pytanie lub chcesz porozmawiać o projekcie?
Pixlab Sp. z o.o.
ul. Kosynierów 120/A16, 84-230 Rumia

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.